Bill Ackman Hertz’deki yaklaşık yüzde 20’lik hissesini doğruladı, Uber ortaklığını önerdi
Investing.com — Hertz (NASDAQ:HTZ) hisseleri, Bill Ackman’ın Pershing Square hedge fonunun araba kiralama şirketinde yeni bir hisse açıkladıktan sonra Çarşamba günü yüzde 56 ve Perşembe günü yüzde 44 daha yükseldi.
Çarşamba sabahı düzeltilmiş 13F başvurusunda, Pershing Square ilk olarak 2024 yılı sonunda şirkette yüzde 4’lük bir hisseye sahip olduğunu açıkladı. Dün öğleden sonra, swaplar dahil olmak üzere hissenin şu anda yüzde 20 olduğuna dair haberler ortaya çıktı.
Bu öğleden sonra X üzerinden Ackman hisseyi doğruladı ve pozisyon hakkında bilgi verdi. Öne çıkan noktalar, hisse senedinin 2029 yılına kadar yaklaşık 30 dolar değerinde olacağını görmesi ve Uber (NYSE:UBER) ile bir ortaklık fikri oldu. Ackman ayrıca Uber’de önemli bir hisseye sahip olduğu için potansiyel anlaşmanın bazı avantajları var.
Ackman, geçen yılın sonlarında araba kiralama şirketinin hisselerini biriktirmeye başladıklarını, Hertz’i bir işletme ve yüksek kaldıraçlı bir otomobil portföyü karışımı olarak gördüklerini söyledi. Hertz’in daha önce Tesla (NASDAQ:TSLA) araç alımları nedeniyle zorluklarla karşılaştığını, bunun operasyonel sorunlara ve Tesla’nın fiyat indirimlerinin ardından beklenmedik kayıplara yol açtığını kabul etti.
Hedge fon yöneticisi, Hertz’in yatırım getirisinin yüksek olma potansiyeline dair güvenini dört temel faktöre dayandırdı: gelişen sektör yapısı, şirketin Tesla’ya aşırı maruz kalmasının çözüme kavuşması, yeni yönetimin başarılı operasyonel dönüşümü ve kaldıraçlı sermaye yapısı. ABD araba kiralama pazarının oligopolistik yapısına dikkat çekti. Hertz, Enterprise ve Avis sektörün neredeyse yüzde 95’ine hakim durumda. Ayrıca pandemi sonrası fiyatlandırma disiplininin iyileştiğini belirtti.
Ackman, Hertz’in CEO’su Gil West ve ekibinin filo yönetimi, birim gelirleri ve işletme maliyetleri konusunda önemli iyileştirmeler yaptığına, bunun da önümüzdeki yıllarda kar marjlarını artıracağına inanıyor. Ackman, Hertz’in amortisman giderlerini azaltması beklenen daha yüksek maliyetli araçları değiştirme konusundaki ilerlemesini vurguladı.
Hertz’in yüksek kaldıraçlı bilançosuna rağmen, Ackman borcun çoğunluğunun 2028 ve 2029’a kadar vadesi gelmediğine ve şirketin filo operasyonlarını ve finansal yükümlülüklerini desteklemek için yeterli likiditeye sahip olduğuna işaret etti. Ayrıca Hertz’in mevcut tarife ortamında avantajlı konumunu, yaklaşık 12 milyar dolar değerinde bir filoya sahip olduğunu ve tarifeler nedeniyle ikinci el araba fiyatları yükselirse önemli bir kazanç potansiyeli olduğunu belirtti.
Hertz, 2025 model yılı filo alımlarını bu yılın başlarında güvence altına alarak, tarifelerin yürürlüğe girmesinden önce uygun koşulları sağladı. Ackman, Hertz’in 2029 yılına kadar yaklaşık 2 milyar dolar Düzeltilmiş FAVÖK üretebileceğini öngördü ve şirketin o zamanki değerini hisse başına yaklaşık 30 dolar olarak tahmin etti. Bu değerlemeyi muhafazakar olarak değerlendiriyor.
Ackman, tarife duyurularının seyahat sektörü üzerindeki kısa vadeli etkisini kabul ederken ve yılın ilk yarısında Hertz için durgun sonuçlar beklerken, şirketin sürdürülebilir karlılık beklentileri konusunda iyimser kalmaya devam ediyor.
Sözlerini, Hertz ve Uber arasında, Hertz’in geniş filosundan ve altyapısından yararlanarak araç kullanımını ve karlılığı artıracak bir ortaklık olasılığını önererek tamamladı.
Ackman şöyle ekledi: “Düşünüyorum da, Dara Khosrowshahi’yi arayacağım”. Khosrowshahi, Uber’in CEO’su.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.