Ekonomi

FCA, İngiltere’deki Sigorta Değeri Konusunda Endişelerini Dile Getirdi

İngiltere’nin Finansal Davranış Otoritesi (FCA), otomobil, ev ve diğer sigortacıların müşterilerine sağladıkları değer konusunda endişelerini dile getirdi. Temmuz 2023’te poliçe sahipleri için daha sıkı koruma önlemleri getirilmesine rağmen, düzenleyici kurum birçok sigortacının tüketiciler için iyi sonuçlar sunduklarını gösteremediklerini tespit etti.FCA tarafından yürütülen tematik bir inceleme, genel sigorta sektöründeki ürün yönetişimi, gözetim ve kontroller konusunda sorunlar olduğunu ortaya koydu. Bu durum, müşteri değerinin düşük olmasına ve potansiyel zararlara yol açabilir.İnceleme, birçok sigortacının müşterilerine sundukları değeri kanıtlamak için etkili çerçeveler oluşturmadığını ortaya çıkardı. Ayrıca, ücretlendirmenin ürünün genel değerini nasıl etkilediği de dahil olmak üzere, bir poliçenin toplam fiyatının yeterince dikkate alınmadığı görüldü.FCA’nın sigorta direktörü Matt Brewis, “İlerleme kaydediliyor, ancak hala sigortacıların ve aracıların müşterilerine tutarlı bir şekilde iyi sonuçlar sağlamak için doğru bilgiye, yönetişime veya denetime sahip olmadıklarına dair çok fazla örnek görüyoruz,” dedi.FCA’nın Temmuz 2023’te oluşturulan Tüketici Görevi, finansal sektör genelinde tüketicileri yıllardır sektörü etkileyen yanlış satış skandallarından korumayı amaçlıyor. FCA, tüketicilere adil davranılmasını sağlamaya yönelik süregelen çabaları kapsamında, sigorta ürünlerindeki değeri değerlendirmek için en son göstergelerini yayınladı. Bu göstergeler arasında, primlerin ne kadarının tazminat olarak ödendiği de yer alıyor.FCA’nın bulguları, primlerin tazminat maliyetlerine oranında farklılıklar olduğunu gösteriyor. Bu oran sağlık nakit planlarında %72, motorlu taşıt sigortasında %56 ve ev sigortasında %45 olarak belirlendi. Çeşitli ek sigorta ürünlerinde ise bu oran önemli ölçüde düşüyor.FCA, bu yıl içinde firmalara ulaşarak ürünlerini ve değeri artırmak için attıkları adımları inceleyeceği konusunda uyarıda bulundu. Ayrıca kurum, tüketicileri korumak için gerektiğinde müdahale edeceğini, özellikle bir firmanın düşük performanslı ürünlerinin değerini iyileştirememesi durumunda harekete geçeceğini açıkça belirtti.Reuters bu habere katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu